Learn French 100% free Get 1 free lesson per week // Add a new lesson
Log in!

> Log in <
New account
Millions of accounts created on our sites.
JOIN our free club and learn French now!




Get a free French lesson every week!

  • Home
  • Contact
  • Print
  • Guestbook
  • Report a bug


  •  



    Bac/expression orale

    Cours gratuits > Forum > Forum anglais: Questions sur l'anglais || En bas

    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Bac/expression orale
    Message de mimico posté le 27-02-2016 à 18:01:39 (S | E | F)
    Bonjour à tous,
    je suis en Terminale et je commence à préparer les dossiers de langue. L'expression orale aura lieu en mai donc je profite de tout ce temps pour faire mon maximum. Je prépare actuellement un dossier 'Idea of progress", et j'aimerais tous les conseils possibles, et aussi je veux vraiment que vous me disiez les problèmes.
    Voici ce que j'ai, seulement l'introduction et la première partie car je n'ai pas envie de m'aventurer dans quelque chose de mauvais.

    The notion I’m going to deal with is the idea of progress. To begin with, I’d like to give a definition of the idea of progress
    => The idea of progress can be defined as an improvement, a development or a change – a technical, scientific or social advance which contributes to making the world a better place.
    To put the notion into prespective, we’re going to have a look the evolution of the technical progress.
    and attempt to answer the question : Is progress always a progress ?
    To answer this question I will present 4 documents.
    On the one hand, I think that progress is essential to evolve. History is made of progress and evolution that have allowed the world to be what it’s today. Indeed, man as always wanted to fly like bird. Thanks to advances in techical progress, human can defy gravity
    For example on the document “Man’s age-old dream of flying”. The document deals with about the dream of flying. At the beginning, there was Icarus, a greek myth, who he flew but he fell into the sea. In the late 15 th century, Leonardo da Vinci begun to draw a flying machine, but it’s five hundred years later on July 25, that Blériot became the first man to cross the English Channel in 30 minuts in an airplane, the dream of Icarus. Progress progress again because in 1960, Josseph Kittinger’s skydrived from the edge of space from an altitude of 31 km within seconds. Incredible for a human. It proves that progress always continue to progress.
    Robotics, science, technology allow progress. Wonderful inventions are due to advances such as the developpement of robots like said Isaac Asimov about the document “WHATIF ROBOTS COULD”. He approves of the utility of robots if they are controled. To him, a robot may not injure a human, must obey the orders, and must protect. He warns us against the danger if we don’t control the Robots, because he said that Robots can replace us, and became more intelligent than human.

    Voilà, je voudrais savoir si ce que j'ai fait est bon, si j'argumente bien ou pas assez, si c'est trop long.... Tous vos conseils, merci beaucoup.

    -------------------
    Modifié par lucile83 le 27-02-2016 18:02


    Réponse: Bac/expression orale de laure95, postée le 27-02-2016 à 19:18:43 (S | E)
    Bonsoir,
    - which contributes to making the world a better place: TO + INFINITIF.
    - we’re going to have a look (il manque une préposition)the evolution of the technical progress.
    - to answer the question : Is progress always a progress ?: question un peu philosophique.
    Il manque un plan (maximum 3 parties).

    - Indeed, man as always wanted to fly like bird: ?
    - techical
    - The document deals with about (à enlever)the dream of flying.
    - Icarus, a greek myth, who he flew (mal construit)but he (pas le bon pronom, Icarius n'est pas humain)fell into the sea.
    - In the late 15 th century, Leonardo da Vinci begun: ce n'est pas le prétérit de BEGIN.
    - but it’s five hundred years later (aml dit)
    - minuts
    - Progress progress: mal dit.
    - Josseph Kittinger’s (pourquoi "'s"?)
    - progress always continue to progress: répétition.
    -developpement: orthographe.
    - like said Isaac Asimov: mal dit + ordre des mots.
    - controled: orthographe.
    -To (pas la bonne préposition) him,
    -and became more intelligent than human (mettre au pluriel).

    Ton début de notion est bien, continue, en citant les documents étudiés en classe.



    Réponse: Bac/expression orale de mimico, postée le 28-02-2016 à 10:33:33 (S | E)
    Merci beaucoup! Je vais pouvoir continuer. Quand vous dites qu'il manque un plan, je pourrais faire quoi ? Car dans le grand I je dis oui, et dans le grand II je dis non donc je parle des limites.
    Quand ils disent qu'il faut donner son avis, je le dis dans la conclusion ou dans les parties ? J'ai regardé le barème officiel et ils disent "produire une discours argumenté" donc avec des mots de liaisons ? "exprime un point de vue pertinent par rapport à la notion présentée" donc voilà, est-ce qu'il faut dire à chaque fois rappeler pourquoi ces documents ont un rapport avec la notion...?

    Merci



    Réponse: Bac/expression orale de lucile83, postée le 28-02-2016 à 10:45:08 (S | E)
    Hello,
    Un plan =
    I) introduction, présentation du sujet ...court si possible
    II)oui/non...selon votre opinion, il faut présenter les avantages ou les inconvénients, le pour ou le contre
    III) non/oui...idem mais c'est l'inverse du II
    IV) conclusion....là vous pouvez donner votre avis




    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Cours gratuits > Forum > Forum anglais: Questions sur l'anglais