Learn French 100% free Get 1 free lesson per week // Add a new lesson
Log in!

> Log in <
New account
Millions of accounts created on our sites.
JOIN our free club and learn French now!




Get a free French lesson every week!

  • Home
  • Contact
  • Print
  • Guestbook
  • Report a bug


  •  



    Demande de correction texte MI

    Cours gratuits > Forum > Néerlandais || En bas

    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Demande de correction texte MI
    Message de tridoudou posté le 20-12-2012 à 17:45:20 (S | E | F)
    Bonjour, j'ai dû faire un résumé d'un texte sur Mission Impossible mais je suis pas sûr de ce que ça donne. Pourriez-vous m'aider à le le corriger, s'il vous plaît ?
    Un grand merci.

    "Mission : Impossible" is een film waar Brian De Palma, de regisseur, toont zijn superieure vakkunst.
    In deze film is de schijn bedriegt. Het is het hoofdmotief in het werk van De Palma en cinematografisch biedt dit concept ontzaglijke mogelijkheden. Het mooie is dat die bekommernis met de filmmedium samenvalt,
    Het is gebaseerd op optische illusie en alles is een kwestie van mise-en-scène en standpunt. De regisseur wordt gezien als een demiurg en een meester-manipulator.
    Er is ook een tv-feuilleton (van 1966 tot 1973) maar de bioscoopversie is beter wat betreft de mise-en-scène. In de tv-serie moet het Impossible Mission Force team in elke episode een onmogelijke spionageklus klaren, vaak met de hulp van verfijnde technologie, ingewikkelde vermommingen, verregaande misleiding en feilloze timing.
    Wat betreft het verhaal is de intrige complex en ingewikkeld. De scenaristen hebben het verhaal tijdens de politieke context van de Koude Oorlog plaatsen.
    Het filmverhaal begint met de zelfvernietigende instructietape, maar ditmaal wordt de strategie op video gedemonstreerd. De IMF-team moet een verrader tijdens een receptie op de Amerikaanse ambassade in Praag betrappen die een diskette met de codenamen van alle westerse agenten heeft gestolen. Cruise wordt de hoofdverdachte omdat hij de enige is die het fiasco overleeft. Dus moet hij zijn onschuld bewijzen en de verrader ontmaskeren. In feite is de diskette louter een voorwendsel om de plot in gang te zetten.

    In deze wereld waar niemand de anderen kan vertrouwen keren de agenten tegen elkaar. Ze gebruiken gesofistikeerde computertechnologie en Cruise komt de mol in de organisatie. Er is meer en meer suspense. De wijze waarop De Palma de narratieve verwikkelingen in de scène zet, demonstreert zijn meesterlijke beheersing van de suspensetechnieken.

    Er zijn drie groot scharniersequenties in het filmverhaal met een andere uitdaging in de mise-en-scène zowel qua fotografie, cameravoering, visuele dynamiek, ritme en montage. De scène in de ambassade in Praag krijgt haar volle betekenis later in de film wanneer het herhaald is.
    De agenten hebben allerlei gadgets zoals explosieve kauwgom en draadloze videobrillen en ze mengen zich ongemerkt onder de gasten om te infiltreren.
    De Palma leidt de toeschouwer binnen in de ambassade dankzij een majestatisch Steadicam-shot. We kunnen de actie in multiple beelden op computerschermen zien. De Palma gebruikt die gadgets om de complexiteit van zijn beeldentaal te verhogen en om de actie in andere configuraties te tonen. Dat is een verendere exploratie van de split screen techniek zoals in "Sisters".

    Later in het verhaal zien we hetzelfde scène als in de openingsscène maar met een subtiele correctie. In feite zien we deze scène met een ander standpunt en deze andere beeldhoek geeft een andere betekenis aan wat we zagen. Het een echt demonstratie van de manipulerende kracht van het filmmedium : alles is een kwestie van perspectief en montage. Met deze scène kan Cruise een andere versie van de feiten hebben.
    Voor De Palma zijn deze scènes vol misleiding en illusie typisch voor barokke labyrintische actie
    Maar er is ook het tegengestelde : een minimalistische scène die in een futuristische lumineuze ruimte vindt plaats in plaats van in een oud wereld vol duisternis en schaduw.

    Er is ook een spannende inbraak in het centrum van het hoofdkwartier van de CIA waar Cruise de diskette moet downloaden. De zaal is echt goed beveiligd met een alarm die bij de geringste verandering in temperatuur of gewicht afgaat en Cruise moet veel gesofistikeerde computertechnologie gebruiken. In deze scène heeft De Palma veel suspense uit een zweetdruppel haalt die van Cruise gezicht parelt en uit een vallend mes dat bijna de hele missie verknoeit. Hier combineert De Palma het geijkte materiaal met allerlei referenties zoals in "Topkapi" of in "2001 : A Space Odyssey". De sequentie is intens dramatisch en van een opmerkelijke visuele zuiverheid : de ruimte is wit en verblindend en Cruise is onbeschut. Dus kan hij zich nergens verbergen.

    Er is ook een spectaculaire scène op de TGV van Parijs naar Londen waar er indrukwekkende shot zijn De schermutselingen gaan op een helikopter door en de held en de schurk maken veel stunts. Deze scène bevat niet meer shots dan noodzakelijk is, in tegenstelling met andere actiefilms.

    -------------------
    Modifié par bridg le 20-12-2012 18:48
    Bug de présentation réparé. Merci de ne pas transférer de documents depuis votre PC, mais de rédiger à même ce générateur.


    -------------------
    Modifié par mariebru le 20-12-2012 19:04
    Il est demandé aux membres qui auront la gentillesse d'aider d'indiquer seulement les fautes afin que le membre-demandeur puisse s'autocorriger; merci.




    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Cours gratuits > Forum > Néerlandais